Conferința Internațională de Cercetare în Nursing, Cluj Napoca
- Optimizarea educației – Efectul Pygmalion
- Putem să construim şcoli ultramoderne, să aducem calculatoare şi Internet să schimbăm legile cadru şi legi specifice, putem să investim în continuare în educaţie, dar poate că e momentul să ne gândim serios că nu am început reforma acolo unde trebuie, că nimic nu poate compensa timpul şi atenţia pe care profesorul le acordă elevului, atitudinea cu care vine la clasă, felul în care îşi face meseria.
- Efectul de anticipație sau efectul Pygmalion exprimă un raport între așteptări și performanțe. Aprecierea rezultatelor elevilor este puternic influențată de părerea favorabilă/nefavorabilă pe care profesorul și-a format-o despre capacitatea acestora. Odată ce un elev a fost etichetat, această etichetare funcționează ca o prismă de-a lungul căreia ansamblul de comportamente și prestații vor fi confirmate.
- Atunci când profesorii pun o anumită etichetă unui elev îl vor putea orienta usor către așteptările lor.
- Credințele și expectanțele pot crea realitatea de langa noi, pot influența cursul evenimentelor în așa fel încât, chiar neadevarate, ele sfârșesc prin a se adeveri.
- Folosind etichetele în actul educațional, cadrele didactice compromit șansele la educație a elevilor, deoarece feedback-ul lor nu punctează resursele și efortul pe care elevii l-ar putea investi în învățare.
- Scopul oricărui sistem de învățământ este unul pozitiv, ghidat de dorința de învățare și de asimilare a cunoștințelor necesare pentru profesie și viață.